Izvestaji sa planinarskih akcija

Jakupica (Solunska glava 2540 mnv)

Proteklog vikenda dvanaestoro planinara u organizaciji PSK Mosor boravilo je na planini Jakupici u Severnoj Makedoniji.

Ovog proleća vremenski uslovi nikako ne idu planinarima na ruku, pa je i nas dočekalo promenljivo vreme.

Iz Niša smo krenuli u subotu ujutru i rešili da napravimo pauzu u Velesu i malo prošetamo gradom. Naš dugogodišnji član i učesnik ove akcije, Branko Gorgiev, rođen je u Velesu, tako da smo imali rešen problem vodiča u obilasku grada. Još nekih sat vremena vožnje i stigli smo do sela Nežilovo, gde ostavljamo vozila i živopisnom planinarskom stazom,dužine oko 5km, koja dobrim delom ide uz nabujali potok, pešačimo do doma.

Uz popodnevno druženje u domu pravimo plan da krenemo ka vrhu Solunska glava 2540m u samo svitanje, kako bismo izbegli predviđenu popodnevnu kišu. Od doma do vrha ima oko 1100m visinske razlike i brzo dobijamo na visini, ali oblak koji je zaseo na vrh planine nam onemogućava uživanje u pogledu. Dosta se snega još zadržalo na vrhu. Vetar i magla nam ne dozvoljavaju da se dugo zadržimo i nakon slikanja krećemo istom stazom nazad ka domu, sledi kraća pauza i nastavljamo do parkinga i potom ka Srbiji.