Izvestaji sa planinarskih akcija

Stara planina (Vražija glava 1936mnv, Tri čuke 1937mnv, Kopren 1965mnv)

U nedelju 17.7.2022. godine PSK Mosor je izveo akciju na Staroj planini. Iz Niša 20-oro planinara krenulo je u 5.00 od Doma rukometa na Staru planinu. Put do planinarskog doma u selu Dojkinci je trajao 2 sata, pa smo u 7.15 izašli iz prevoza. Tamo su nas sačekala još trojica planinara iz Pirota. Nakon priprema ušli smo u kamio koji nas je vozio još 12 kilometara do do naše početne pešačke tačke. Sipali smo vodu na obližnjem izvoru i u 9.00 krenuli na stazu.
Kolskim putem smo stigli do Beleđa gde smo sreli grupu planinara i jednog pastira. Stazom smo dalje nastavili ka Vražoj glavi, našem prvom cilju. Na sam vrh smo izašli u 11.30. Napravili kraću pauzu i krenuli dalje. Staza je grebenom vodila do sledećeg vrha, Tri čuke. Kao što i sam naziv kaže Tri čuke se sastoje od tri vrha sličnih visina. Na prvi vrh smo izašli u 13.00. Slikali se, zatim popeli naredni vrh i tu napravili kraću pauzu za slikanje. Na trećem vrhu Smo napravili dužu pauzu za doručak i uživali u lepom vremenu, društvu i pogledu. Jasnom stazom smo dalje krenuli ka Koprenskom platou njegovom vrhu. On je bio i naš treći cilj. Na vrhu Kopren i 1965 metara nadmorske visine, našli smo se u 15.30. Odmorili i uživali na vrhu uz priču i okrepu. Slikali se i razledali okolne vrhove i predele. U 16.00 krenuli smo ka izvoru Dojkinačke reke, Tri kladenca. Na samom izvoru natočili vode i krenuli dalje. Spuštali smo se uraslom i u nekim trenucima ne postojećom stazom niz Dojkinačku reku. Prošli nekoliko lepih kaskada i stiglo do vodopada Tri kladenca. Nakon slikanja nastavili dalje jasnom stazom ka prevozu.
U 18.00 smo stigli do kamiona koji nas je vratio do planinaskog doma u Dojkincima. U Niš smo stigli oko 20.00.
Hvala svim učesnicima akcije!