Izvestaji sa planinarskih akcija

Mižor iz Toplog dola

Iz Niša 5-oro planinara krenulo je u 6.00 od Doma rukometa na Staru planinu. Put do sela Topli do trajao je 90 minuta, pa smo u 7.30 stigli u selo. Tamo nas je čekalo još troje planinara. U 8.00 krenuli smo na stazu.

Kolskim putem, uz Rakitsku reku, stigli smo do raskrsnice gde pravo vodi put ka Babinom zubu, a desno ka vodopadima i Midžoru.

Kolskim putem, pa zatim stazom nastavili smo dalje ka vodopadima. U 10.00 smo se našli pred samim vodopadom Kaluđerski skok. Napravili smo pauzu za doručak i uživali u pogledu na vodopad i okolinu. Nakon 30-ak minuta krenuli smo strmim terenom uz Kaluđersku reku. Staza do Midžora ne postoji pa smo se vodili rekom i birali lakši teren. Uz nekoliko kraćih pauza, na vrhu smo se našli u 13.30. Tu je već odmaralo i uživalo 50-ak planinara iz različitih klubova i gradova iz cele Srbije, a bilo je i planinara iz Bugarske. Slikali se i pridružili im se u razgledanju vrhova i predela u okolini. Lepo i mirno vreme je omogućilo da na vrhu napravimo dužu pauzu za ručak

Sa vrha smo krenuli nakon 30-ak minuta, a put je vodio preko grebena Udica i Kovanog dola. Prelepi pejzaži i pogled na vrhove Stare planine pratili su nas do samog ulaska u selo. Šipurci, divlje kruške i trnjine često su nas zaustavljali i terali da pravimo ne tako kratke pauze. Do automobila smo stigli oko 17.00. Nakon malog predaha krenuli smo ka Nišu i tamo stigli u 19.30.